2011. június 18., szombat

Zabkása

A zabkását a legtöbb egészséges életmóddal foglalkozó forrás a legideálisabb reggeliként említi. Ennek rendkívül örülök, mert ez az egyik kedvencem. Egy laktató, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag, magas rosttartalmú étel. Először Angliában (hol máshol) találkoztam vele. Egy időben két idős hölggyel dolgoztam együtt, akik minden áldott reggel frissen főztek porridge-ot és forrón elkanalazták. Fogalmam sem volt arról, hogy mit esznek, de legfőképpen nem is érdekelt - nem keltette fel az érdeklődésem a látványa. A fiúk születése kapcsán kezdett el foglalkoztatni az egészséges étrend és kutakodásaim alkalmával egyre többször találkoztam a zabkásával. Gondoltam adok neki egy esélyt - és azóta a család kedvence. A férjem kifejezetten szereti, és legnagyobb örömömre a fiúk is (általában) szívesen eszik.

Az első és azóta is gyakran használt egyszerű recept a következő:

  • 1 bögre zabpehely
  • 1,5 bögre víz
  • 1 bögre tej

Én mindent egyszerre beleteszek egy edénybe és forrás után lassú tűzön, néha átkevergetve (tapasztalatom szerint még folytonos keverést sem igényel) kb. 5 percig főzöm, amíg besűrűsödik. Az ízesítése a fantáziára van bízva. A fiúk lekvárral szeretik a legjobban, de nagyon finom mézzel is. Mehet bele friss vagy aszalt gyümölcs is és fahéj. Gyümölcsként részemről szóba jöhet a banán, körte, reszelt alma, cseresznye, meggy, őszibarack, de igazából határtalan a lehetőségek köre és ennek köszönhetően nagyon változatossá is tehető. Akár kókusszal is el tudom képzelni! Én a mézes verzióra szoktam diót is szórni, isteni!

Béres Alexandra honlapján egy kicsit más recepttel találkoztam, ami azóta a kedvencem - ő grammban adja meg a mennyiségeket; én egy picit sűrűbben szeretem, így zabpehelyből és korpából egy kicsivel többet rakok bele.

  • 200 g 1,5%-os tej
  • 0,5 dl víz
  • 100 g gyümölcs
  • 30 g zabpehely
  • 5 g zabkorpa
  • édesítő
  • fahéj

A tejet a vízzel és egy kis édesítővel felforralom, majd beleszórom a zabpelyhet és a zabkorpát. Tejbegríz sűrűségig kevergetés mellett főzöm. Belerakom a gyümölcs felét (én az egészet bele szoktam) és a fahéjat és még egy kicsit így is főzöm (a körtének ez nagyon jót tesz). A gyümölcs másik felét a tetejére halmozva tálaljuk. Nekem eddig a körtés a kedvencem, de nagyon finom cseresznyével is. Alexandra őszibarackkal és meggyel is ajánlja.

Remélem nem fognak morogni a fiúk, ha heti kétszer beillesztem a menübe!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése