2011. június 14., kedd

Azok a csodálatos britek

Hétvégén belenéztem a Batman: Kezdődik című filmbe és újra meggyőződhettem arról, hogy Christian Bale az egyik legjobb és legszépségesebb színész. Ezen kívül a férjemmel már tervbe vettük, hogy megnézzük a Tudorok című sorozatot, amiben Jonathan Rhys Meyers alakítja VIII. Henriket. E két gyönyörűség adta az ihletet ahhoz, hogy összegyűjtsem azokat a briteket (imádom a tematikus gyűjtögetést), akik ilyen-olyan oknál fogva (de inkább olyan oknál fogva :)) a kedvenceim. A közös bennük a származásukon túl, hogy mindannyian iszonyú jól néznek ki.

Elsőként íme a walesi születésű Christian Bale. Vele a 90-es években találkoztam először, amikor a Kisasszonyok című filmet láttuk a barátnőmmel és rögtön bele is szerettünk 'Laurie'-ba. Aztán csak évekkel később tűnt fel újra számomra az Amerikai pszichóval, és azóta nagyjából az összes filmjét megnéztem. Bizonyára elfogult is vagyok, de pusztán színészi képességeit tekintve is a kedvenc színészeim egyike.


Az ír (na jó, ő nem brit :)) Jonathan Rhys Meyers-t Woody Allen Match Point-jában láttam először és igazából azóta sem sok mindenben, de annyira megfogott a szépsége (igen, ő az a típusú férfi, akire azt kell, hogy mondjam, hogy szép), szóval neki mindenképpen itt a helye a válogatásban. Természetesen a témája miatt is nagyon érdekel a Tudorok (anglomán vagyok), de az is nyilvánvaló, hogy elsősorban miatta vagyok annyira ráindulva a filmre :)


Akkor már legyenek az írek egy kupacban... Colin Farrell esetében nem is emlékszem pontosan az első találkozásra, de tudom, hogy első pillanatban megtetszett. Nem érdekel, hogy az az érzésed, hogy egy hete nem fürdött, és pia meg cigi szaga van (és bizonyára ez így is van), akkor is imádni való!


És akkor most jöjjön két skót. Először A férfi csupa nagy betűvel: Gerard Butler. A skót szoknya egyébként is nagyon szexi számomra, rajta meg végképp! Őt már jóval Hollywood előtt felfedeztem magamnak. Legelőször az Attila, isten ostora című tévéfilmben láttam, teljesen oda voltunk érte a barátnőimmel. Annyira gyönyörű volt az a zöldes kékes szeme, hogy emlékszem utána is néztem, hogy vajon eredeti-e, nem pedig kontaktlencse. Aztán jött a Drakula 2000, a Tomb Raider 2., a Timeline (szóval csupa sz*r film) és én mindig megállapítottam, hogy húú, de jól néz ki ez a színész. Azt hiszem a Beowulf környékén jöttem rá, hogy ő Gerard Butler, azaz Attila, aki eddig minden filmben tetszett, csak nem tudtam, hogy ő egy és ugyanaz a színész. Az abszolút kedvencem tőle a P.S. I love you Hilary Swank-kel, egy imádnivaló film.


Ewan McGregor a szívem csücske. Nagyon szeretem azokat a sztárokat, akik a magánéletükben teljesen hétköznapi módon élnek, kerülik a felhajtást és láthatóan nincsenek elájulva önmaguktól. Őt én ilyennek látom. Természetesen már a Trainspotting-ban is megszerettem, de igazán a Moulin Rouge miatt lett ez szerelem. Imádom a film hanganyagát, és ahogy ő énekel benne. A másik kedvencem pedig a Hosszú motorozás lefelé című dokumentumfilm, aminek jó néhány részét láttam és igazán abban lett nagyon szimpatikus magánemberként is.


Az ő szobatársa volt az iskolában és a mai napig barátja az angol Jude Law. Őt a Tehetséges Mr. Ripley Oscar jelölése kapcsán ismertem meg. Én már javában imádtam őt, amikor egy barátnőm, akit hidegen hagyott a filmek világa, Angliába került bébiszitternek. Az első levelében azt írta, hogy valami Jude Law lakik a (majdnem) szomszédban, aki állítólag valami híres színész... látta is személyesen, mert a család barátai voltak akkori feleségével Sadie Frost-tal, és azt mondta róla, hogy olyan igazi szép művészfiú külseje van. A Ripley a legkedvesebb filmem tőle, de ezen kívül még a Gattaca-t is nagyon szeretem annak ellenére, hogy a sci-fi-t általában nem kedvelem, ez szerintem az egyik legjobb film a műfajon belül.


A szintén angol Ralph Fiennes-t a Schindler listájában ismertem meg, és azonnal megszerettem. A legnagyobb kedvencem Az angol beteg, amiben annyira sármos és ellenállhatatlan volt, hogy tökéletesen megéretem Kristin Scott Thomast, hogy elpártolt Colin Firth mellől. (Pedig aztán ő is imádni való!) A Jennifer Lopezzel közös filmjének werk-filmjében úgy, de úgy nézett Lopezre a táncjelenetben, hogy onnantól eldőlt a sorsa a szívemben.


Rajtuk kívül az említett Colin Firth is tetszik, de valahogy mégsem tenném a top-ba (pedig imádom a filmjeit is és őt is pusztán mint színészt, még sincs olyan nagy hatással rám). Robert Pattinson-t kizárólag Edward Cullen-ként imádom, nagyon várom már a Twilight 4. részét! Zárójelben ugyan, de nem hagyhatom ki David Beckham-et sem. Annak ellenére, hogy a való életben nem bírnék elviselni egy ilyen piperkőc, divatozó férfit, neki mindez nagyon jól áll és mindemellett még szimpatikus is. Az ő képével zárom is a best of britek postot... jönnek majd az amerikaiak is!

4 megjegyzés:

  1. Nem mondhatom, hogy oda vagyok a brit színészekért, de az Igazából szerelem című filmet minden karácsonykor megnézem. :D Igaz, a felsorolt színészek közül egy sem szerepel benne (kivéve Colin Firt-öt, aki végül nem került be a top 8-ba :).
    A fogyis témához meg annyit, hogy Christian Bale igazi példakép lehet, hisz hihetetlen változáson ment keresztül A gépész c. film kedvéért - azaz csontsoványra fogyott. A hab a tortán, hogy ezután forgatta a Batmant, amihez "pusztán" 45 kg-ot pakolt magára - színizomból!

    VálaszTörlés
  2. Én nagyon szeretem őket is, meg a filmeket is, az Igazából szerelem pedig nálam is fix karácsonyi program: először angolul láttam, aztán háromszor magyarul és mindig megfogadtam, hogy soha többé, mert annyira nem tetszik a szinkron. A csúcs botrány benne az, hogy a Colin-os spanyol részeket nem feliratozták!!! Hát ezt hogy képzelték?! Christian Bale szerintem sem normális, iszonyúak az átalakulásai - imádom!

    VálaszTörlés
  3. Egyetértek! :) A film élvezeti értékéhez rengeteget tesz hozzá a brit akcentus (magyarul az amerikai szálnak sincs akkora csattanója). Khire Knightley pedig gyönyörű abban a filmben - a kedvenc jelenetem, amikor szerelmet vall neki a férje legjobb barátja. Szóval, igen, az egy tökéletes film! :D
    Az igazsághoz hozzátartozik, hogy én sajnos nem vagyok perfekt angol, mint Te, feliratozva nézem a filmeket/sorozatokat, mert nálunk így adják a TV csatornák, viszont mindig figyelem az angol szöveget, és csak kiegészítésképp olvasom a feliratot.

    VálaszTörlés
  4. Jajj, tényleg az amerikai szál! Azt sem lehet így élvezni! Én is messze vagyok a perfekttől, nekem is mindenképpen kell a felirat, minimum angolul. Fú, de jó lenne, ha itt is feliratozva mennének a filmek!
    (Korrigálnám az előző megjegyzésemet: nem spanyol, hanem portugál jelenetek)

    VálaszTörlés