2011. június 4., szombat

Almaecet

Van egy ismerősöm, aki az utóbbi években nagyon látványosan lefogyott. Állítása szerint semmit nem változtatott az étrendjén, életmódján, csak annyit tesz, hogy minden reggel almaecetes vizet iszik. Hiszem is, nem is, hogy csak ennyiről lenne szó, azonban az almaecet valóban hihetetlen jótékony tulajdonságokkal bír. A teljesség igénye nélkül íme a csoda: vitaminokban gazdag, csökkenti a koleszterinszintet, segít a szív- és érrendszeri megbetegedések megelőzésében, enyhíti az emésztési problémákat, serkenti az anyagcserét, csökkenti az étvágyat, gátolja a zsírok lerakódását, a baktériumokkal is sikerrel veszi fel a versenyt, valamint még a szépségünkre is jótékony hatással van.
Az egyetlen gond vele csak az, hogy nem szeretem az ízét. Ennek ellenére újra és újra megpróbálok reggelente egy pohár vízbe belekeverni egy evőkanállal, majd egy gyors felhörpintés után egy újabb pohár tiszta vízzel leöblítem az ízét. Remélem megéri, mindenesetre hajlamos vagyok elsinkófálni, úgyhogy itt az ideje feleleveníteni ezt a jó szokást!

3 megjegyzés:

  1. De érdekes, én is pont most vettem egy üveg almaecetet. :D Igazából nem is vásárlási céllal mentem be a bio boltba, hanem csak aprópénzre volt szükségem. Ez volt az első, amit megláttam, és eszembe jutott, hogy néhány éve már ittam, és talán megpróbálkozhatnék vele ismét. Hétfőtől kezdem! :)

    VálaszTörlés
  2. Ezt jelnek veszem! :) És te is csak reggel, vagy minden étkezés előtt? Én úgy olvastam a legtöbb helyen, hogy egészségügyi célokkal elég a reggeli is, de fogyi esetén jó, ha minden kaja előtt iszol.

    VálaszTörlés
  3. Csak reggel gondoltam inni belőle. Ébredés után úgyis fontos lenne pótolni az elvesztett folyadékmennyiséget (most is megteszem, csak éppen kávéval :)). Az én üvegcsémen azt írja, hogy 0,3 dl almaecet megy 2 dl vízhez. Ezt a mennyiséget fogom tartani, míg ez a fél liter almaecet elfogy. Utána majd meglátom.... :)

    VálaszTörlés