2011. június 9., csütörtök

Te milyen évszak típus vagy?

Volt egy időszak az életemben, amikor szinte minden ruhám szürke volt. Tudtam, éreztem, hogy jól áll. Egyszer vettem magamnak egy szép narancsos barackvirág színű inget (kényszervásárlás volt, akkor azonnal szükségem volt rá egy alkalomra - és mint általában az ilyen kötelező módon vásárolt ruhákat, többször nem is vettem fel), szóval ebben az ingben az első perctől fogva rosszul éreztem magam, pedig szép volt, jó volt a szabása, de mégis feszengtem benne. Évekkel ezután, amikor már tudatosan próbáltam figyelni a ruhatáram összeállítására, találtam egy nagyon jó honlapot az interneten, amit akkor el is mentettem magamnak. Most ezen a blogon találtam meg a forrást.

Ha egyszer megtalálod a saját színvilágodat, akkor nem nagyon tudsz melléfogni öltözködés, sminkelés, vagy akár új hajszín választása esetén. Amit már azelőtt is tudtam, mielőtt belemélyedtem volna a témába, az az, hogy a hideg színek állnak jól nekem. De akkor miért van az, hogy van olyan piros felsőm, amiben szinte ragyog az arcom és olyan kék is, ami sápaszt? Ami tehát a leginkább meglepett, hogy igazából minden színnek van hideg és meleg tónusa, így hiába gondolom a barnáról (lévén meleg szín), hogy nem áll jól nekem, igenis van olyan árnyalata, amely hideg és valóban illik hozzám. Amikor próbáltam meghatározni, hogy én vajon melyik típus vagyok, a tavasz leírása egy kicsit elbizonytalanított, mivel abban a leírásban is volt néhány olyan pont, ami engem jellemez. Igazából úgy sikerült teljesen biztosan megállapítani, hogy én nyár vagyok, hogy az ahhoz tartozó színekből következtettem vissza, hogy mik is állnak jól. Szóval ha az évszak leírásoknál és önmagatok bőr/szem/hajszínének pontos analizálásánál elakadtok, bizonytalanok vagytok, akkor visszafele kell következtetni. Az egyik legnagyobb segítség az volt, hogy a nyár típusoknak az ezüst színű fémeket ajánlják ékszerként - én arannyal soha nem éreztem jól magam, ösztönösen ezüstöt szoktam venni. 

Remélhetőleg hamarosan új ruhatárra lesz szükségem és ezt már tényleg nagyon tudatosan - a fentiek ismeretében szeretném összeállítani. Most sincs olyan ruhám, ami óriási baklövés lenne, de arra oda kell figyelni, hogy bármennyire is szeretek egy színt, egy árnyalatot, ha az nem az enyém, akkor inkább otthagyom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése