2011. június 10., péntek

24 és a többiek

A héten 24 lázban égek, minden este van egy rész a 6. évadból - bár korán fekvő lévén inkább felvesszük videóra és másnap nézzük meg.


Az első 4 évadot dvd-n láttuk és igazi 24-maratonokat rendeztünk. Egyszerűen nem bírtuk abbahagyni. Mindig megbeszéltük, hogy max. két részt nézünk egyszerre és időben lefekszünk. Persze valójában mindig az történt, hogy a második rész végén összenéztünk, elröhögtük magunkat és morogva, hogy hú de álmosak leszünk holnap, és különben is a te hibád, te vettél rá, meg egyébként is holnap hogy fogok így dolgozni... de néztük tovább - átlagban 3-4 részt néztünk egymás után. Végre egy sorozat, amit egyformán imádunk a férjemmel!

Ennek apropójából végiggondoltam, hogy mik is voltak az igazán nagy kedvenc, függőséget okozó sorozataim. Természetesen emlékszem a Szomszédokra, a Dallasra, A klinikára, néztem is őket, de az első igazi kultsorozat, amiért megőrültem, a Twin Peaks volt. Minden kedden a sorozat után agyonizzadtam magam az ágyban, nem mertem kidugni a takaró alól a lábam sem, annyira fostam. A bátyám meg ezt persze kihasználta és folyton ijesztgetett. A legdurvább az volt, amikor én már lefeküdtem aludni/izzadni/fosni, ő meg egyszer csak kopogtat az ágyneműtartóból... Szerelmes voltam az összes férfi szereplőbe: egyszer a Cooper ügynökbe, aztán Bobby Briggsbe, majd Truman seriffbe. A mai napig tudom a karakterek teljes nevét. Emlékszem, hogy szerda reggel az első óránk tesi volt és az öltözőben csak erről beszéltünk - a csúcs az volt, ha valaki nem látta a filmet és akkor elmesélhettük az egészet! :) Listákat készítettünk a barátnőimmel arról, hogy ki a legszebb férfi és női szereplő. Persze a mai napig nem értem, hogy ki is ölte meg Laura Palmert, de a lényeg, hogy imádtam!


Emlékszem még két keddi sorozatra, az egyik a Messziről jött ember, amitől szintén nagyon paráztam. Nem emlékszem másra, csak hogy valakit autószerelés közben megöltek és egy André nevű szellem lebegett mindig az erdőben egy tó fölött. (Kedves bátyám ebben az időben meg azt csinálta, hogy megállt a becsukott szobaajtóm előtt és azt suttogta, hogy Andrééé) A másik sorozat címére nem emlékszem, az biztos, hogy volt egy Freja nevű szereplő, két lánytestvérről szólt, volt benne egy sziget, az egyik csaj őrült volt és bazi félelmetes festményeket festett. Hát ezek voltak a 7-8. osztály meghatározó filmes élményei.

Aztán persze jött a Szex és New York:


Aztán a Született felségek:


És persze az örök kedvenc, a Jóbarátok:


A Jóbarátokat olyan sokszor láttam már, hogy ha adja valami adó, akkor tudom, hogy ki mit fog mondani - de még így is röhögök rajta! Ez a másik abszolút kedvenc, amit a férjemmel közösen néztünk. Most a Tudorok című sorozatot tervezzük megnézni a neten, ha vége a 24-nek, remélem jó lesz!

4 megjegyzés:

  1. :D Látszik, hogy egy korosztály vagyunk. Nekem is kb. ezek voltak a nagy kedvenceim. A Twin Peaksből James Marshall volt a "szerelmem". :)

    Nálunk mindig van olyan adó, ahol futnak a '90-es évek legjobb sorozatai. Minden este képes vagyok belenézni: Jóbarátok, Két pasi meg egy kicsi és Szex és New York a sorrend.

    Nekem az aktuális sorozat-kedvencem a Mad Men (Reklámőrültek) és szégyenszemre az Ugly Betty amcsi változatát is szeretem. :D Ja, és a Will és Grace humorát is bírom...

    VálaszTörlés
  2. A Mad Men-t már én is kinéztem magamnak még akkor, amikor egy Emmy gálán minden második díjat elvittek. Úgyhogy jó, hogy mondod, ezt mindenképpen pótolni fogom. Az Ugly Betty-ből csak néhány részt láttam, de rendszeresen valami miatt nem nézetem, pedig jó volt. A Will és Grace meg teljesen kimaradt. Most a Tudorokat fogjuk megnézni, ha vége a 24-nek. Imádom az ilyen jellegű kosztümös filmeket, remélem jó lesz!

    VálaszTörlés
  3. A Mad Men-t csakis eredeti, angol nyelven ajánlom! Sajnos a magyar szinkron nem sikerült túl jól. :/
    Nem sok ember ismerek, aki szeretné ezt a sorozatot, pedig az első két szezon zseniális! A harmadikat még én sem láttam, sajnos...

    VálaszTörlés
  4. Köszi a tippet, megfogadom. Én eddig az Igazából szerelem c. film szinkronjában csalódtam a legnagyobbat, tönkreteszi az egészet, az eredeti meg maga tökély!

    VálaszTörlés