2011. július 1., péntek

Sült zabpehely

A sógornőmnek van egy egészségmániás ismerőse, aki szerint zabpelyhet csak sütve szabad fogyasztani, mert csak úgy fejti ki híresen jótékony hatásait. Ha nem lenne isteni finom az általa megadott recept, akkor nem nagyon foglalkoznék ezzel a teóriával, de így nagyon szívesen esszük ilyen formában a zabpelyhet. Nyers állapotában ezek után nem is fanyalodok rá (csak kása formájában), mert klasszisokkal jobb a sült verzió. Kell bele egy kis méz és olaj, szóval nyilván kalóriadúsabb, de a ropogós finom íz el is feledteti ezt a hátrányát.

Házi müzli, avagy sült zabpehely
2 dl-es pohár a mérték
(Ez az eredeti receptben szereplő mennyiség fele, ezért lesznek ilyen fura 1/8 mértékek is)

  • 6 pohár zabpehely
  • 1 pohár 100%-os gyümölcslé (én eddig mindig almalével készítettem, az eredeti receptben ananászlé és narancslé szerepel, de bármilyennel jó)
  • 1/6 pohár olaj
  • 1/8 pohár méz (azaz kb. egy evőkanál)
  • 1 teáskanál só

A mézet felolvasztom, összekeverem a gyümölcslével, sóval, olajjal és ráöntöm a zabpehelyre. Jól átkeverem és mehet is a tepsibe. Alacsony hőfokon, 100 fokon sütöm 2-2,5 órán át. Fél óránként átkevergetem. Az eredeti recept kever hozzá 1-1 pohár szárított gyümölcsöt és olajos magot, én csak közvetlenül fogyasztás előtt szoktam felturbózni. Jöhet bele lenmag, tökmag, napraforgómag, zabkorpa, sótlan mogyoró, aszalt gyümölcs (nálam áfonya), friss gyümölcs (nálam banán),... a fantáziánkra van bízva.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon jó kis recept és nagyon kiadós étel kerekedik belőle! Nekünk még mindig van, pedig már több hónapja csináltam. :) Mézet nem tettem bele, pedig elfért volna éppenséggel, hisz egy adag kalóriaértékét nem befolyásolja túlságosan. Finom, ropogós! :P

    VálaszTörlés