2011. július 30., szombat

Hogy ment az első munkahét?

Túl vagyok az első héten az új munkahelyen. A blog szempontjából fontos tanulságokat nagyjából már most levontam. Étrend szempontjából úgy tűnik tökéletesen meg tudok oldani mindent. Reggel - feladva korábbi elvem, hogy itthonról üres gyomorral nem teszem ki a lábam - csak egy pohár víz fér bele az időmbe. Ezt a régi jó szokásomat megtartom, de ezen kívül semmiféle gyors falatra nincs idő, ill. nem szánok rá plusz időt. Reggelit, tízórait és ebédet itthonról viszek. Reggelire a leggyakrabban felvágottal és jó sok zöldséggel megpakolt szendvicset fogok vinni továbbra is, de lesz ivójoghurt/kefir kiflivel, sőt még a zabkásámat sem vagyok hajlandó kiiktatni. Nagyjából tehát próbálom továbbra is azt a változatos és bőséges reggelit tartani, amit korábban is. Viszek tejes kávét is, mert kávét ugyan tudok inni a munkahelyen is, de úgy, ahogy én szeretem (nagyon sok tejjel) csak otthonról tudom biztosítani. A reggelit két részletben fogyasztom el. 7 órakor bekapok pár falatot és megiszom a tejes kávét, majd az első nagy hajtás után 8 óra körül befejezem a reggeli másik részével. Tízóraira valami gyümölcsöt viszek, ami számomra teljesen új, ugyanis korábban a késői reggelinek és korai ebédnek köszönhetően ez kimaradt, most viszont nagyon jól esik. Ebédet előző nap délután/este főzök és viszek magammal, szóval rendesen meleget eszem. A cél az, hogy ne farkaséhesen érjek haza. Otthon pedig a korábban kialakított gyakorlatnak megfelelően uzsonnázok (4 óra körül) és vacsorázok (6-7 óra között) ugyanúgy és ugyanazokat, ahogy eddig is. Az étrenddel tehát nincs gond, azt tudom tartani továbbra is. A heti menüt még alaposabban és részletesebben átgondolom és megírom, hiszen most nagyobb szervezést igényel ez is.

A testmozgás viszont már nem ilyen sima ügy. Ami plusz testmozgás lesz (majd ősztől), az a reggeli 20-25 perces tempós séta a buszmegállóhoz. Amit ki kell találnom, hogy mikor, mennyit, hányszor és hogyan, az az itthoni torna. A nyaralás óta nem tornáztam, de jövő héttől újra, fokozatosan a napirend részéve szeretném tenni. Egyelőre azonban tanácstalan vagyok a megoldást illetően. Az eddigi heti 5-6 alkalom helyett, már 3-4 alkalommal is elégedett lennék.Gondoltam arra, hogy ebből kettőre hétvégén kerülne sor, és akkor már csak 1-2 alkalommal kellene a húzós hétköznapokon tornáznom. Az is felmerült, hogy pont ellenkezőleg, a hétvége legyen teljes pihenő, és inkább a hétköznapokon tornázzak. Felmerült az is, hogy hétköznapokon lenne egy extra rövid torna, ami gyakorlatilag kitörésből, guggolásból, fekvőtámaszból állna és hétvégén két teljes dvd program. Nem tudom még, de valahol el kell kezdenem. A korai kelést nehéz lesz megszoknom, de nem várhatok addig, már most bele kell vágnom valamilyen formában, akármilyen fáradt vagyok is.

A takarítás/rendmegtartás területén is vannak változások, ami a reggeli rutint illeti. Ez gyakorlatilag úgy, ahogy van kimarad, és ennek köszönhetően este sokkal jobban oda kell figyelnem és elő kell készülnöm ahhoz, hogy  reggel minden simán menjen. A másnapi reggelit, tízórait, ebédet, tejes kávét és vizet már este el- ill. előkészítem. Reggel csak a fürdőszobai kör és a felöltözés fér bele, azt is próbálom minél rövidebb időbe belezsúfolni. Ma teszteltem a színezett hidratálókrémemet, ami tökéletes lesz és ezzel a külön arckrémezésre és alapozó használtra fordított időt a töredékére csökkentem. A ruhámat is kikészítem előző este, a táskámba bepakolok, reggel csak a kaját és a telefont kell bepakolni - ilyen korán minden perc számít. Próbálom addig tolni a felkelést, ameddig csak lehet, remélem, hogy hamarosan még ennél kevesebb időbe is belefér majd a reggeli készülődés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése